Micronic erhåller order på en laserritare för TFT-tillämpningar

Micronic erhåller order på en laserritare för TFT-tillämpningar Täby, Sverige, 27 november, 2001 - Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40: MICR), är en ledande tillverkare av laserritare för framställning av fotomasker till halvledar- och bildskärmsindustrin. Micronic har idag erhållit en order från en ledande japansk fotomasktillverkare på en laserritare med enkelstråleteknik för TFT- och färgfiltertillämpningar. "Vi noterar med glädje att den fortsatt höga nyttjandegraden inom bildskärmssegmentet nu visar sig även genom kapacitetsinvesteringar hos våra kunder. Denna nya order, i linje med våra förväntningar, ökar Micronics möjligheter att uppnå helårsprognosen", säger Sven Löfquist, VD för Micronic Laser Systems AB. Om Micronic Laser Systems AB Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer, samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan och USA samt ett servicekontor i Taiwan. Micronics nettoförsäljning uppgick till 704 MSEK under 2000 (213 MSEK under 1999) och företaget har 325 anställda. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se Kontaktperson: Sven Löfquist VD Tel: 08- 638 52 00 sven.lofquist@micronic.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/27/20011127BIT00060/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/27/20011127BIT00060/bit0001.pdf