Micronic erhåller rekordstor order på 100 miljoner kronor

Micronic erhåller rekordstor order på 100 miljoner kronor Micronic Laser Systems AB har erhållit en rekordstor order på 100 MSEK på två laserritare för framställning av fotomasker till platta TFT-LCD bildskärmar från en av världens ledande fotomasktillverkare. Inkluderat i denna order är en laserritare med multi-stråleteknik som ytterligare förbättrar spjutspetstekniken för framställning av fotomasker till bildskärmsindustrin. - Den här ordern förstärker vår position ytterligare som ledande leverantör av laserritare med spjutspetsteknik för bildskärmar, säger Bert Jeppsson, VD för Micronic. Detta är Micronic Laser Systems AB (publ.) Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan och USA och ett servicekontor i Taiwan. För mer information, se vår hemsida www.micronic.se. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/17/20000517BIT00620/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/17/20000517BIT00620/bit0002.pdf