Micronic Laser Systems räknar med ett positivt helårsresultat för 2000

Micronic Laser Systems räknar med ett positivt helårsresultat för 2000 - Vi bedömer att helåret 2000 kommer att bli positivt, säger Bert Jeppsson, Micronics VD, i samband med en kommentar till den nya ordern till Micronic värd 100 MSEK. - Detta är helt i linje med min tidigare bedömning nämligen att första och andra kvartalet i år kommer att vara svaga medan ett starkare andra halvår sammantaget kommer att leda till ett positivt helårsresultat, säger Bert Jeppsson. Detta är Micronic Laser Systems AB (publ.) Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan och USA och ett servicekontor i Taiwan. För mer information, se vår hemsida www.micronic.se. Kontaktperson:Sven Löfquist, Vice VD, tel 08-638 52 10 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/18/20000518BIT00130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/18/20000518BIT00130/bit0002.pdf