Micronic utser Kjell Bohlin till Teknisk Direktör

Micronic utser Kjell Bohlin till Teknisk Direktör Täby, 11 december, 2003 - Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40 lista: MICR), som är en ledande tillverkare av laserritare för framställning av fotomasker till halvledar- och bildskärms-industrin, meddelade idag att Kjell Bohlin har utsetts till Teknisk Direktör och medlem i Micronics ledningsgrupp. Kjell Bohlin övertar det övergripande ansvaret för Micronics tekniska utveckling efter Hans Buhre som beslutat att "trappa ner" och övergå till deltidstjänst. Hans Buhre har varit anställd på Micronic sedan 1986 och har spelat en avgörande roll i utvecklingen av Micronics avancerade laserritare. Hans Buhre kommer fortsättningsvis agera som teknisk rådgivare i strategiska frågor. Bohlin bidrar med mer än 30 års erfarenhet inom halvledarindustrin. Han har en doktorsexamen i elektronik från Uppsala Universitet och har även innehaft en adjungerad professur vid Uppsala Universitet. Bohlin har från 1993 till 2002 haft ett antal olika tjänster inom Ericsson Microelectronics. Kjell Bohlin kommer närmast från Infineon Technologies Wireless Sweden AB där han haft en befattning som Teknisk Direktör. "Vi är mycket glada över att välkomna Kjell Bohlin, som kommer att tillföra utomordenligt värdefull expert- och teknikkunnande till Micronic", säger Sven Löfquist, VD och koncernchef för Micronic Laser Systems. Vi vill också ge Hans Buhre ett varmt erkännande för sina nära 20 års utmärkta bidrag till Micronics framgångar. Micronic kommer även fortsättningsvis att gynnas av Hans Buhres insatser och stärkas av Kjell Bohlins mångåriga erfarenheter. Bohlins kunskaper inom processer för halvledartillverkning kommer också väl till pass i vår strävan att möta kundernas behov. Kontaktperson: Sven Löfquist VD Tel: 08-638 52 00 sven.lofquist@micronic.se Om Micronic Laser Systems AB Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronic tillverkar även mätsystem för bildskärmsfotomasker. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan, USA och Taiwan. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/11/20031211BIT20050/wkr0005.pdf Hela dokumentet http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/11/20031211BIT20050/wkr0007.tif