Ytterligare order från IBM på en laserritare inom området elektronisk kapsling

Kontakta:Sven Löfquist, Vice VD, telefon 08-638 52 10 Ytterligare order från IBM på en laserritare inom området elektronisk kapsling Täby, 10 oktober 2000 - Micronic Laser Systems AB (OM Stockholmsbörsen: MICR), som är en ledande tillverkare av laserritare för framställning av fotomasker till halvledar- och bild-skärmsindustrin, har idag erhållit en order från IBM, USA på en laserritare ur produktserien MP80+. Systemet kommer att användas för produktion av fotomasker för avancerad elektronisk kapsling. Leverans kommer att ske under första halvåret år 2001. - Denna order stärker vårt fortsatta samarbete och har lagt grunden för framtida affärer med IBM, säger Bert Jeppsson, VD på Micronic Laser Systems AB. Micronic MP80+ kombinerar de tre viktigaste komponenterna för att rita fotomasker i de produktionsmiljöer där fotomaskleverantörer har en mängd olika applikationer; högsta kvalitet, extremt hög hastighet och flexibilitet passande för olika substrat och processer. Detta gör den väl lämpad för att rita fotomasker till enkoders och elektroniska förpackningsapplikationer. Detta är Micronic Laser Systems AB (publ.) Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan och USA och ett servicekontor i Taiwan. Micronics nettoomsättning var 213 MSEK (1999) och företaget har idag ca 230 anställda runt om i världen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/10/20001010BIT00160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/10/20001010BIT00160/bit0002.pdf