Axevalla Hästcentrums medverkan i paddockprogrammet på Eurohorse inställd

Axevalla Hästcentrums medverkan i paddockprogrammet på Eurohorse är inställd på grund av förkylningsvirus hos de hästar som skulle använts i uppvisningarna. Därför har man tagit beslutet att ställa in medverkan och låta hästarna vila. Veterinär har varit på plats och tagit prover och bedömt att det inte är någon allvarlig smitta.

Svenska mässan har fyllt programmet med andra ekipage på de tider som var avsedda för Axevalla Hästcentrum.

Axevalla Hästcentrum deltar fortfarande på mässan där besökare kan träffa elever och lärare, samt provrida en av de simulatorer som används i undervisningen på Axevalla.

Nicklas Dahlqvist, hästanläggningschef
nicklas.dahlqvist@vgregion.se