Pressinbjudan: 30-års jubileum på Naturbruksskolan Svenljunga

I 30 år har elever på Naturbruksskolan Svenljunga fått lära sig hur vi kan ta tillvara på allt det som skogen har att erbjuda. Det firas med att öppna upp dörrarna för alla som är nyfikna på hur vardagen på en naturbruksskola kan se ut.

Jubileumsfirande och skolinformation i ett
Lördagen den 25 november är skolan öppen både för de som vill veta hur det är att gå en gymnasie- eller vuxenutbildning inom skog och för de som bara vill tillbringa en dag i skogsnära miljö och fira skolans 30-års jubileum.

Under dagen bjuds besökarna på allt från motorsågstävlingar till testkörning av simulatorer och provsmakning av skogsinspirerade maträtter. På skolområdet ställer företag från skog- jakt och turistnäringen ut, här deltar också maskinleverantörer och visar upp de maskiner som är aktuella inom skog just nu. utställning där företag från skog- jakt och turistnäringen ställer ut. Här deltar också maskinleverantörer och visar upp de maskiner som är aktuella inom skog just nu utställning där företag från skog- jakt och turistnäringen ställer ut. Här deltar också maskinleverantörer och visar upp de maskiner som är aktuella inom skog just nu

Dagens program
10.00 Mässan öppnar

10:15 Öppningstal av rektor
10.30 Alla prova-på-stationer öppnar - simulatorer, vilthanteringsanläggning och motorsågsstation. 10:30 Motorsågstävling!
11:15 Information om utbildningar
12:45 Avresa för visning av skolans energiautonoma timmerhus
14.15 Motorsågstävling!
15:00 Information om utbildningar
16:00 Mässan stängernoma timmerhus
14.15 Motorsågstävling
15:00 Information om våra utbildningar
16:00 Mässan stänger

Media är välkomna att närvara, anmäl intresse till Sofie Bertilsson på 070-0825669 eller sofie.bertilsson@vgregion.se.

Peter Nyman, Rektor

peter.nyman@vgregion.se