Pressinbjudan: Yrkesmässa på Naturbruksskolan Uddetorp

För att låta elever och blivande arbetsgivare mötas arrangeras en yrkesmässa på Naturbruksskolan Uddetorp torsdagen den 20 april.

På mässan ställer arbetsgivare inom maskin och lantbruk ut. Syftet med dagen är att låta elever och yrkesverksamma mötas för att knyta kontakter som kan leda till jobb och praktikplatser, samt att skapa en ökad förståelse och samverkan mellan utbildning och branschen.

Tid och plats
Torsdagen den 20 april kl 09.30-10.30 i entrén på Naturbruksskolan Uddetorp i Skara. Media är välkomna att besöka oss under yrkesmässan.

Gunnar Laurell, yrkeslärare
gunnar.laurell@vgregion.se

Om Naturbruksskolan Uddetorp
Naturbruksskolan Uddetorp ligger strax utanför Skaras tätort och erbjuder naturbruksprogrammet med inriktning mot lantbruk. Här finns lantbruksdjur som kor och får, stora arealer jordbruksmark och en gedigen maskinpark. På Uddetorp finns också Biologiska Yrkeshögskolan i Skara (BYS) och Naturbruksförvaltningens vuxenutbildningscentrum. Naturbruksskolan Uddetorp är en del av Naturbruksförvaltningen, Västra Götalandsregionen som bedriver utbildning på gymnasie-, vuxen- och yh-nivå samt utvecklingsverksamhet inom naturbruk på flera platser i regionen.