Carolina Klüft välkomnar miljösverige till Växjö 1-2 juni

Nu i helgen samlas Naturskyddsföreningen i Växjö konserthus för att sätta igång arbetet med att göra nästa års fyra val till ett miljöval. Konferensen leds av ordförande Mikael Karlsson och Carolina Klüft, projektledare för miljö och hälsa på Naturskyddsföreningen.

-          Det känns otroligt roligt att vi samlas i just Växjö. Vi kommer att ha en öppen konferens där alla Växjöbor är välkomna att delta och hitta sin egen plats i arbetet för en bättre värld, säger Carolina Klüft.

Under lördagen är konferensen öppen för allmänheten att delta i. På morgonen den 1 och 2 juni är också allmänheten välkomna att delta på morgongympa ledd av Carolina Klüft, kl 07.30 utanför konserthuset.

Under lördagen kommer barn och vuxna att kunna delta i en rad olika aktiviteter, ex energiquiz, energiathlon och klappa djur. Aktiviteterna pågår mellan 10.00 och 16.00 på Teatertorget.

På konferensen kommer det att finnas människor från hela landet som samlas för att lägga upp strategierna inför valarbetet 2014.

Deltagarna kommer att kunna delta i en rad aktiviteter som ska visa på goda exempel inspiration från företag, kommuner och individer som skapat förändring i sin verksamhet. Bland annat kommer kommunalrådet Bo Frank (M) att berätta om Växjös profilering som Europas grönaste stad.

På söndagen kommer riksdagsledamöter från Folkpartiet, Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Moderaterna att berätta om miljöfrågornas plats i nästa års valrörelse.

Hela programmet för konferensen finns bifogat. Du kan också läsa mer på:

För mer information:

Mikael Karlsson, ordförande Naturskyddsföreningen, 070-316 27 22

Kristoffer Talltorp, press / opinionsbildare, 070- 925 18 93

Naturskyddsföreningen är en ideell miljöorganisation med kraft att förändra. Vi sprider kunskap, kartlägger miljöhot, skapar lösningar samt påverkar politiker och myndigheter såväl nationellt som internationellt. Dessutom står vi bakom världens tuffaste miljömärkning Bra Miljöval. Klimat, hav, skog, miljögifter och jordbruk är våra viktigaste arbetsområden. Föreningen har 184 000 medlemmar och finns i lokalföreningar och länsförbund över hela landet. Välkommen att bli medlem, skänka en gåva eller bli företagssponsor. www.naturskyddsforeningen.se | Mobil hemsida (wap): mobil.naturmob.se | Pg 90 19 09-2 | 08-702 65 00

Naturskyddsföreningen är Sveriges största miljöorganisation med kraft att förändra. Vi sprider kunskap, kartlägger miljöhot, presenterar lösningar och påverkar beslutsfattare - lokalt, nationellt och globalt. Klimat, skog, miljögifter, hav, sjöar och vattendrag samt jordbruk är våra viktigaste arbetsområden. Dessutom står vi bakom miljömärkningen Bra Miljöval och verkar för en hållbar konsumtion.Välkommen att bli medlem, engagera dig eller skänk en gåva. Tillsammans gör vi skillnad.Pg 90 19 09-2 | 08-702 65 00 www.naturskyddsforeningen.se