Hanna Berheim Brudin ny kommunikationschef på Naturskyddsföreningen

Hanna Berheim Brudin, tidigare delägare och chef på pr-byrån Westander, blir Naturskyddsföreningens nya kommunikationschef. Hon har lång erfarenhet från att arbeta med kommunikation i olika sektorer och har ett starkt hållbarhetsengagemang. Tjänsten innebär att leda kommunikationsavdelningen med ett tjugotal medarbetare på Naturskyddsföreningens rikskansli.

− Det känns fantastiskt spännande att få arbeta för Sveriges största och viktigaste miljöorganisation. Naturskyddsföreningen fyller en otroligt viktig roll, inte minst med tanke på det enorma engagemanget för klimatkrisen och biologisk mångfald. Tillsammans kan vi göra skillnad, säger Hanna Berheim Brudin.

Hanna Berheim Brudin har lång erfarenhet av strategisk kommunikation. De senaste sju åren har hon arbetat på pr-byrån Westander, där hon var delägare, ingick i ledningsgruppen och byggde upp affärsområdet Hållbarhet med konsulter särskilt inriktade på hållbarhetskommunikation. Dessförinnan har hon arbetat på IDEA, Utrikesdepartementet och Jusek. Hanna har också en stor erfarenhet av att arbeta ideellt, för bland andra Amnesty Business Group, FN-förbundet och Naturskyddsföreningens fristående ungdomsorganisation Fältbiologerna.

− Jag är jättenöjd över att ha rekryterat Hanna Berheim Brudin. Hon är en trygg ledare med bred erfarenhet av att arbeta med kommunikation och ett stort engagemang i miljöfrågor. Jag är övertygad om att Hanna kommer bidra till att utveckla både vår kommunikation och verksamhet i övrigt, säger Måns Lagerlöf, kanslichef på Naturskyddsföreningen.

Hanna Berheim Brudin har redan börjat på Naturskyddsföreningen och tillträder operativt in i rollen som kommunikationschef i augusti 2019.

Kontakt:
Lisa Persson
Presskommunikatör

Hanna Berheim Brudin

Naturskyddsföreningen är Sveriges största miljöorganisation. Vi sprider kunskap, kartlägger miljöhot, presenterar lösningar samt påverkar politiker och myndigheter såväl nationellt som internationellt. Dessutom står vi bakom miljömärkningen Bra Miljöval. Klimat, hav, skog, miljögifter och jordbruk är våra viktigaste arbetsområden. Föreningen har lokalföreningar och länsförbund över hela landet. Välkommen att bli medlem, skänka en gåva eller bli företagssponsor. Pg 90 19 09-2 | 08-702 65 00www.naturskyddsforeningen.se

Citat

Det känns fantastiskt spännande att få arbeta för Sveriges största och viktigaste miljöorganisation. Naturskyddsföreningen fyller en otroligt viktig roll, inte minst med tanke på det enorma engagemanget för klimatkrisen och biologisk mångfald. Tillsammans kan vi göra skillnad.
Hanna Berheim Brudin