Naturskyddsföreningen lanserar ny app för en miljösmart livsstil

Idag släpper Naturskyddsföreningen en ny app som ska fungera som en guide till dina val i vardagen. Genom dina val kan du sedan avancera till flera nivåer.

- Människors vilja att leva miljösmart är jättestor och därför släpper vi nu en fullständig guide till en modern och hållbar livsstil. Här får du veta vilka leksaker som är bra till barnen, hur man kan resa mer klimatsmart och vilken fisk man kan köpa med gott samvete, säger Svante Axelsson, generalsekreterare i Naturskyddsföreningen.

Appen Grön Guide är för den som tycker det ska vara lätt att välja rätt  - och gillar tanken på ett grönt klot att lämna över till barnbarnen.

Genom att göra aktiva val så kan användarna komma till nya nivåer.

1.  Gröngöling
  2.  Miljörookie
  3. Vardagskämpe
  4. Miljöfighter
  5. Klotförsvarare / Miljömästare
  6. Planeträddare

Appen finns nu tillgänglig att gratis ladda hem på App Store (Iphone) och Google Play (Android).

Appen är framtagen i samarbete med MonteRosa AB.

Fria pressbilder på appen finns bifogade.

För mer information:

Svante Axelsson, generalsekreterare Naturskyddsföreningen, 070-728 25 85

Kristoffer Talltorp, pressansvarig, 070- 925 18 93

Naturskyddsföreningen är en ideell miljöorganisation med kraft att förändra. Vi sprider kunskap, kartlägger miljöhot, skapar lösningar samt påverkar politiker och myndigheter såväl nationellt som internationellt. Dessutom står vi bakom världens tuffaste miljömärkning Bra Miljöval. Klimat, hav, skog, miljögifter och jordbruk är våra viktigaste arbetsområden. Föreningen har 191 000 medlemmar och finns i lokalföreningar och länsförbund över hela landet. Välkommen att bli medlem, skänka en gåva eller bli företagssponsor. www.naturskyddsforeningen.se | Pg 90 19 09-2 | 08-702 65 00