Annica Gerentz tillträder som informationsdirektör i NCC

Annica Gerentz tillträder som informationsdirektör i NCC Annica Gerentz tillträder måndagen den 1 november som informationsdirektör och medlem av koncernledningen i NCC AB. Annica Gerentz är född 1960, civilekonom, och har sedan den 1 mars 2000 varit ansvarig för investerarrelationer i NCC. Hon har tidigare framför allt varit verksam som journalist, bland annat på Dagens Industri, Nyhetsbyrån Direkt där hon var redaktionschef och på tidningen Börsveckan där hon även var vd. Annica Gerentz rapporterar till koncernchef Alf Göransson och ingår i koncernledningen. Annica Gerentz efterträder Hans-Olof Karlsson som varit informationsdirektör i NCC i 16 år. Hans-Olof Karlsson kvarstår i NCC till årsskiftet för att under 2005 stå till koncernchefens förfogande, och därefter från årsskiftet 2005/2006 utnyttja sitt pensionsavtal. Ytterligare information: Annica Gerentz, informationsdirektör, NCC AB, tel 08 585 522 04 eller 070 398 42 09 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2003 en omsättning på 45 Mdr SEK och 24 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/01/20041101BIT20080/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/01/20041101BIT20080/bild.html Bilder

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 300 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.