Byggstart för Sveriges högsta kontorshus

Byggstart för Sveriges högsta kontorshus 1,5 Mdr satsas på Stockholms nya landmärke Med 32 våningar, 156 meter högt och drygt 41 000 kvadratmeter kontor blir Kista Science Tower ett landmärke och symbol för Kista - Sveriges främsta utvecklingsområde för forskning och utveckling inom mobiltelefoni och IT. Här kommer också många nya miljölösningar att användas för att skapa framtidens arbetsplats. I samband med starten av bygget presenteras projektet för första gången för pressen: Datum: Tisdagen den 20 juni kl 10.00-11.15 Plats: NCC Fastigheter, Torshamnsgatan 39, Kista. Program * Jan Sjöqvist, VD NCC AB presenterar bakgrunden till Kista Science Tower * Janne Larsson, White arkitekter berätta om tankarna bakom designen av Sveriges nya telecomcenter. * Erik Eken och Per Fransson, NCC Fastigheter, berättar om hur och varför NCC Fastigheter bygger Kista Science Tower * Bo Wall, vice VD Ericsson Sverige, Ericsson visar hur det nyutvecklade IT-nätverket kommer att ge större flexibilitet för hyresgästerna Direkt efter pressmötet, kl 11.30-12.30, tas det "Första spadtaget" på Kista Science Tower av finansborgarrådet Carl Cederschiöld, Stockholms stad, VD Jan Sjöqvist, NCC AB samt stadsdelsdirektör Luis Abascal, Kista stadsdelsnämnd. Musik, muntrationer och förtäring utlovas. Tillfälle ges till ytterligare enskilda intervjuer. Anmäl er gärna till Mats Lindbäck, Florman PR, telefon 08-660 2525, fax 08-660 53 10 eller e-post mats.lindback@flormanpr.se Välkommen! Erik Eken, chef projektutveckling NCC Fastigheter Region Stockholm ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/15/20000615BIT01040/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/2000/06/15/20000615BIT01040/bit0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.