Mats Wäppling ny chef för NCC Property Development

Mats Wäppling ny chef för NCC Property Development Till ny chef för NCC Property Development har utsetts Mats Wäppling. Han var till för ett år sedan vice VD på Skanska. Wäppling tillträder sin nya befattning den 17 mars. Mats Wäppling efterträder Magnus Mannesson som nu, på grund av olika syn på affärsområdets framtida inriktning, lämnar NCC-koncernen. - Jag är mycket glad att vi kan förstärka NCCs ledningsgrupp med en person med Mats Wäpplings kompetens och erfarenhet. Vår verksamhet inom fastighetsutveckling går nu in i en ny fas med delvis förändrade förutsättningar och ett starkare fokus på den nordiska marknaden. Mats Wäppling är mycket väl lämpad för att ansvara för detta, säger NCCs koncernchef Alf Göransson. Mats Wäppling, som är 46 år, var till för cirka ett år sedan vice VD och medlem i koncern-ledningen i Skanska. Mats Wäppling, och chefen för Construction Sweden, Olle Ehrlén, utses båda till vice VD i NCC-koncernen. Ytterligare information: Alf Göransson, koncernchef NCC AB, tel 08 585 51150 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. År 2002 hade NCC 25 000 anställda och en omsättning på 46 Mdr SEK. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/20/20030220BIT00800/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/20/20030220BIT00800/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 300 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.