NCC bygger bostäder i Bodö, Norge, för ca 110 MSEK

NCC bygger bostäder i Bodö, Norge, för ca 110 MSEK NCC Construction AS har fått i uppdrag av Rensåsens Boligpark AS att bygga 88 lägenheter i Bodö kommun. Uppdraget är värt ca 110 MSEK (96 MNOK). Uppdraget, som är en totalentreprenad, gäller att bygga om existerande bebyggelse på den aktuella tomten. Dessutom ska NCC uppföras en ny byggnad med fyra till sju våningar samt garage. Lägenheterna ska vara klara i september 2004. NCC har den senaste tiden färdigställt flera byggprojekt i Bodö, bland annat en ny idrottshall. - Bostadsuppdraget är av stor betydelse för NCCs distriktskontor i Bodö och kommer att sysselsätta en stor del av kontorets resurser, säger Sven Chr Ulvatne, regionchef för NCC i Norge. Ytterligare information: Sven Chr Ulvatne, regionchef NCC Construction AS, tel +47 928 90316 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 52346 eller 070 392 9500 Øyvind Kvaal, kommunikationschef NCC Construction AS, tel +47 22 98 69 34 eller +47 900 76 910 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/06/20030505BIT00830/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/06/20030505BIT00830/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 300 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.