NCC bygger bostäder i Östra hamnen i Västerås

NCC bygger bostäder i Östra hamnen i Västerås NCC startar i egen regi ett exklusivt bostadsprojekt med sjönära läge i Östra hamnen i Västerås. Projektet omfattar 450 lägenheter med 92 lägenheter i första etappen. Östra hamnens totala försäljningspris är cirka 900 MSEK. Samtliga lägenheter får utsikt över Mälaren med balkong eller terrass. Bredband finns redan indraget och färdigt för abonnemang. Området ligger centralt med promenadavstånd till både tågstationen och centrum. -Lägenheterna har varit mycket eftertraktade och av de 36 lägenheter vi gick ut med först till försäljning återstår bara sex stycken. De flesta som bokat lägenheter är redan bosatta i Västerås men en del av köparna är stockholmare som nu väljer att pendla till arbetet i storstaden, säger Gregor Axén, affärsutvecklare på NCC Boende. Arbetena påbörjas omgående och den första inflyttningen är beräknad till januari 2003. Hela området kommer att vara färdigbyggt år 2008. Totalt sysselsätts 50 personer genom projektet. Ytterligare information: Gregor Axén, affärsutvecklare NCC Boende tel 021-10 55 10 eller 070-565 66 07. Lars Liljegren, informationschef NCC Boende 08-585 519 51 eller 070-640 46 49. Gisela Lindstrand, presschef NCC AB tel 08-585 52346 eller 070-392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC har en årlig omsättning på ca 40 MDR SEK. Antalet anställda är ca 25 000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/15/20011115BIT00550/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/15/20011115BIT00550/bit0001.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.