NCC bygger bostadsrätter i centrala Halmstad

NCC bygger bostadsrätter i centrala Halmstad NCC har fått i uppdrag att bygga 27 nya bostadsrätter i centrala Halmstad. Uppdragsgivare är Mjöbäcks Entreprenad AB och ordersumman är cirka 20,5 MSEK. Två nya fastigheter uppförs. Fasaden av tegel gör att husen smälter väl in i den omgivande äldre bebyggelsen. Lägenheternas storlekar varierar mellan ett till fyra rum och kök, på 40 till 100 kvadratmeter. Standarden blir hög, med bland annat parkettgolv och påkostade kök. -Det är stor bostadsbrist i Halmstad och vi tror att efterfrågan på bostadsrätterna blir hög, säger affärschef Lennart Nilsson. Projekteringen är påbörjad och inflyttning i lägenheterna påbörjas i april 2004. Sammanlagt kommer cirka 10 personer att sysselsättas i projektet. Ytterligare information: Lennart Nilsson, affärschef, NCC Construction Sverige AB, region Syd, 035-15 58 15 eller 070-579 01 52. Lars Norén, informationschef, NCC Construction Sverige AB, region Syd, 040-31 72 03 eller 070-543 77 44. NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/27/20030527BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/27/20030527BIT00120/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 300 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.