NCC bygger exklusiva bostäder i Malmö för 300 miljoner

NCC bygger exklusiva bostäder i Malmö för 300 miljoner Inom kort påbörjas första byggetappen av kvarteret Mästerlotsen längst ute på ön i Limhamn. Det är det holländska företaget Fortress Group som nu satsar på exklusiva bostadsrätter i Malmö Projektering och själva bygguppdraget utförs av NCC. Entreprenadsumman för samtliga etapper beräknas till cirka 300 miljoner. Försäljningen har redan startat och ett flertal har redan tecknat sig för en lägenhet. De fyra husen blir mellan sju och nio våningar höga. Bostadsrätterna är på 65 till 195 kvadratmeter. Totalt rör det sig om totalt 218 bostadsrättslägenheter. Fortress Group, ett familjeföretag med huvudkontor i Rotterdam, har tidigare byggt lägenheter i bl a St Raphaël och Cannes på Franska Rivieran och i Benalmadena på Costa del Sol i Spanien. I marknadsföringsarbetet använder man sig självfallet av den nya tekniken, varför intresserade bostadssökande med lätthet kan få ytterligare information via www.masterlotsen.com. Ytterligare upplysningar lämnas av Dag Svensson, affärschef NCC Hus i Malmö, tfn 040-31 70 00 eller 0705-79 01 39, eller fastighetskonsult Håkan Nilsson tfn 046-77 26 14. Denna och tidigare pressreleaser finns även på www.ncc.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/04/20001004BIT00160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/04/20001004BIT00160/bit0002.pdf