NCC bygger för 182 miljoner i Drammen

NCC bygger för 182 miljoner i Drammen NCC Norge bygger i konsortium med Ström Gundersen A/S ett nytt biografpalats med tidningshus och ett angränsande parkeringsgarage i Drammen, några mil öster om Oslo. Projektet är en affär på totalt 182 miljoner norska kronor. Beställare är Sparbanken Öst Eiendom A/S. Det kombinerade biografpalatset och tidningshuset omfattar sju våningar om totalt 12 700 kvadratmeter. Källaren blir parkeringsutrymme, markplanet hyrs ut till butiker och småföretag. Våningarna 2-4 rymmer sex biografsalonger medan de tre översta våningarna blir tidningshus. Projektet startar med att riva en befintlig byggnad på tomten. För ytterligare information kontakta distriktschef Svein Arne Ödegård, +47 66 98 11 50. Denna och tidigare pressreleaser finns även på www.ncc.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/09/20000509BIT00890/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/09/20000509BIT00890/bit0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 300 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.