NCC bygger höghus på Grönland för 144 MSEK

NCC bygger höghus på Grönland för 144 MSEK NCC International Denmark har fått i uppdrag att bygga ett niovåningars höghus i centrala Nuuk på Grönland. Ordersumman för NCC är 144 MSEK. Uppdraget är Grönlands första partneringliknande projekt, där beställare, entreprenör och övriga parter öppet och nära samarbetar i team för att effektivisera byggandet. I projektet ingår förutom NCC International Denmark och dess dotterbolag Permagreen Grönland också Tele Greenland och danska Sparbank Vest. Projektet består av 6 800 kvadratmeter byggnad, där de tre nedersta våningarna rymmer posthus, bank och butiker. De övriga våningarna blir kontor och bostäder. Byggnationerna inleds snarast och ska vara klara i mars 2005. Ytterligare information: Niels Larsen, regionchef NCC International Denmark, tel +45 39 10 40 24 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 52346 eller 070 392 9500 Charlotte Hagman, informationschef NCC International Projects, tel 08 585 51684 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/02/20030402BIT00870/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/02/20030402BIT00870/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 300 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.