NCC bygger kontor i Bergen, Norge, för ca 120 MSEK

NCC bygger kontor i Bergen, Norge, för ca 120 MSEK NCC Construction Norge har fått i uppdrag av Rasmussen Eiendom att bygga ett kontorshus i Bergen, Norge. Uppdraget är värt ca 120 MSEK (96 MNOK). Uppdraget omfattar projektering och byggnation av ett kontorshus på totalt 13 800 kvm. Av den totala byggarealen utgör kontor 7 400 kvm, parkering 3 200 kvm och bilaffär/bilverkstad 3 200 kvm. Kontoret uppförs på Fjösangervägen 68. Arbetena är redan igång och ska vara klara i december 2003. Som mest kommer ca 100 personer att vara sysselsatta i projektet. - Byggnaden kommer att ligga intill den mest trafikerade infartsvägen till Bergens centrum och bli ett modernt betongelementbygge. Grundarbetena innehåller både geotekniska och miljömässiga utmaningar och det känns glädjande att vi hittat goda lösningar på dessa problem, säger Trygve Mo, distriktchef NCC Construction Norge. Ytterligare information: Trygve Mo, distriktchef NCC Construction Norge, tel +47 55 59 98 37 eller +47 918 37 413 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel +46 8 585 52346 eller +46 70 392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC har en årlig omsättning på 46 Mdr SEK. Antalet anställda är 25 000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/06/20020906BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/06/20020906BIT00120/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.