NCC bygger köpcentrum i Esbo i Finland för ca 690 MSEK

NCC bygger köpcentrum i Esbo i Finland för ca 690 MSEK NCC Construction Finland har fått i uppdrag av Leppävaaran Liikekeskus att bygga andra etappen av köpcentrum Sello i Esbo strax utanför Helsingfors. Uppdraget sker i ett joint venture-samarbete med Skanska Oy. Den totala ordersumman är 1 380 MSEK (150 MEUR) och NCCs del är häften, det vill säga ca 690 MSEK (75 MEUR). Bygguppdraget är ett av de största i sitt slag i Finland och omfattar ca 97 000 kvm i tre etage. Tanken är att små butiker ska inrymmas i lokalerna. Uppdraget ska vara slutfört i oktober 2005. Totalt kommer ca 300 personer att vara sysselsatta i byggprojektet. Den första etappen av köpcentrum Sello blev klar i februari i år. Den omfattar 29 000 kvm yta och de största hyresgästerna är två större livsmedelskedjor. Dessutom färdigställs under april ett bibliotek samt en konserthall. NCC och Skanska har haft ansvaret också för den första etappen av detta stora köpcentrum. Ytterligare information: Jukka Manninen, projektchef NCC Construction Finland Tel +358 40 520 1282 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 52346 eller 070 392 9500 Ritva Norrgrann, informationschef NCC Construction Finland Tel +358 9 5075 432 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/19/20030319BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/19/20030319BIT00040/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 300 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.