NCC bygger nytt parkeringsgarage i centrala Stockholm för ca 100 MSEK

NCC bygger nytt parkeringsgarage i centrala Stockholm för ca 100 MSEK NCC har fått i uppdrag av Stockholm Parkering att bygga ett nytt parkeringsgarage med plats för 250 bilar vid S:t Eriksplan i centrala Stockholm. Ordern är värd ca 100 MSEK. Garaget är ett led i den förbättring av trafiksituationen som pågått i Vasastaden under flera år. De utökade garageplatserna välkomnas av dem som bor och arbetar i området. I uppdraget ingår också att sponta och schakta, samt att riva en befintlig underjordisk squashhall. En gångbrygga byggs utanför butiksentréerna i området för att möjliggöra för fotgängare att ha tillträde till affärerna under byggtiden. Arbetena påbörjas i september och kommer att utföras i flera etapper. Hela parkeringsgaraget beräknas vara färdigt i april 2004. Totalt kommer cirka 30 personer att sysselsättas i projektet. - Eftersom garaget byggs i direkt anslutning till befintliga hus krävs stor försiktighet. För att bland annat minimera buller och vibrationer använder vi stålkärnepålar i stället för konventionell betongpålning, säger affärschef Thomas Krekula på NCC Construction Sverige. Ytterligare information: Thomas Krekula, affärschef NCC Construction Sverige, tel.08-585 519 89 eller 070-586 18 25 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 52346 eller 070 392 9500 Peter Larsson, regioninformatör NCC Construction Sverige, tel. 08-585 524 47 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC har en årlig omsättning på 46 Mdr SEK. Antalet anställda är 25 000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/02/20020902BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/02/20020902BIT00420/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.