NCC bygger om Kemikum i Uppsala för 180 MSEK

NCC bygger om Kemikum i Uppsala för 180 MSEK NCC har fått i uppdrag av Akademiska Hus Uppsala AB att bygga om kvarteret Kemikum i Uppsala. Ordern är värd totalt 180 MSEK. NCC ska som samordnande generalentreprenör ansvara för ombyggnaden av kvarteret Kemikums byggnader. Uppdraget är värt totalt 180 MSEK, varav installationer står för ca 60 MSEK. I huvuddel 1 av kvarteret Kemikum utförs ombyggnad av befintliga laborativa lokaler, ca 31 000 kvm, till lokaler för Humaniora och Samhällsvetenskap. Dessutom byggs nya lokaler, ca 900 kvm, med tillhörande markarbeten inom kvarteret. I uppdraget ingår också att renovera fasaderna. NCC har option på huvuddel 2 av ombyggnaden av kvarteret Kemikum, som är beräknad till ca 60 MSEK. Avtal om denna andra del är planerad att undertecknas i mars 2003. - Det är glädjande att vi fått uppdraget att bygga om kvarteret Kemikum. NCC har haft ett nära och mycket gott samarbete med Akademiska Hus i Uppsala sedan början av 1990-talet, säger Håkan Pettersson, affärschef NCC Construction Sverige region Stockholm/Mälardalen. Ytterligare information: Håkan Pettersson, affärschef NCC Construction Sverige, tel 018-161560 eller 070-675 7802 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 52346 eller 070 392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2001 25 000 anställda och en omsättning på 46 Mdr SEK. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/15/20021014BIT00980/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/15/20021014BIT00980/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.