NCC bygger om och förvaltar hälsocentral i Esbo i Finland för ca 177 MSEK

NCC bygger om och förvaltar hälsocentral i Esbo i Finland för ca 177 MSEK NCC har fått i uppdrag av Nordisk Renting att bygga om en fastighet i Esbo strax utanför Helsingfors till hälsocentral samt ansvara för förvaltningen under 25 år. Ordern är värd ca 177 MSEK (20MEUR). Byggnaden är på 8 000 kvm och ligger i Tapiola, ett av fem centrum i Esbo. Långsiktig hyresgäst till hälsocentralen är Esbo stad. Nordisk Renting har förvärvat fastigheten. - NCC är ledande i Finland när det gäller PPP-projekt (Public Private Partnership-projekt), där vi både kan bygga och bära ansvaret för fastighetens underhåll. Vårt fokus är däremot inte att äga fastigheter och det passar oss därför utmärkt att samarbeta med Nordisk Renting, säger Jukka Lahtinen, vice VD i NCC Construction Finland. Ytterligare information: Jukka Lahtinen, vice VD NCC Construction Finland, tel +358 9 5075 432 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel +46 8 585 52346 eller +46 70 392 9500 Ritva Norrgrann, informationschef NCC Construction Finland, tel +358 9 5075 417 eller +358 50 673 54 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/15/20031015BIT01270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/15/20031015BIT01270/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 300 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.