NCC bygger skola i Charlottenberg för ca 110 MSEK

NCC bygger ny skola i Charlottenberg för ca 110 MSEK NCC har fått i uppdrag av Eda kommun att bygga den nya Gunnarsbyskolan i Charlottenberg. Ordern är värd 107 MSEK. Gunnarsbyskolan får lokaler för 480 elever med låg-, mellan- och högstadium samt sportanläggning. Byggnaden grundläggs på mark som tidigare delvis använts som tipp. Grundläggningen innebär både sprängning och pålning samt byte av otjänliga massor. Dessutom ska en stor ladugård med tillhörande magasin rivas på tomten. - Utifrån kunden önskemål har vi arbetat med val av material med låg miljöpåverkan i bygget. Det rör sig bland annat om lim, färger, avjämningsmassor och golvmaterial, säger Anders Johansson, avdelningschef i Värmland. Projektet påbörjas i mars i år och beräknas vara avslutat i juni 2004. Totalt kommer cirka 85 personer att sysselsättas i projektet. Ytterligare information: Anders Johansson, avdelningschef NCC Construction Sverige, tel. 054-17 08 29 eller 070-631 95 68. Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 52346 eller 070 392 9500 Lars O. Carlsson, informationschef NCC Construction Sverige, tel 031-771 5205 eller 070-652 2136 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2001 25 000 anställda och en omsättning på 46 Mdr SEK. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/14/20030214BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/14/20030214BIT00110/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 300 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.