NCC bygger stort bostadsområde i Rostock, Tyskland, för ca 400MSEK

NCC bygger stort bostadsområde i Rostock, Tyskland, för ca 400 MSEK NCC Germany har undertecknat avtal om att bygga ett stort bostadsområde i Rostock, Tyskland, beläget precis vid Östersjön. Investor är ODIN Group. Projektet Am Tonnehof byggs i olika etapper och är totalt värt cirka 400 MSEK (ca 85 MDEM). Projektet Am Tonnehof består av ca 700 lägenheter i flerfamiljshus med totalt ca 50.000 kvadratmeter bostadsyta. Dessutom ingår ca 1.100 kvadratmeter kommersiella lokaler och garage. Byggnationerna börjar i mars 2002 och projektet ska vara klart i slutet av år 2004. Projektet är beläget i ett av Rostocks mest populära områden med närhet till havet. Det nya bostadsområdet kommer att karaktäriseras av maritim arkitektur och design av mycket hög standard. Investor för projektet Am Tonnehof är ODIN Group, ägd av Per Harald Lökkevik. NCC Germany och ODIN Group har redan samarbetat i ett stort boendeprojekt i Mahlow, nära Berlins centrum, med drygt 520 lägenheter i flerfamiljshus samt 4-stjärnigt hotell med 170 rum. - Det är glädjande att ha fått ytterligare en order av Per Harald Lökkevik. I samband med denna order har vi signerat kontrakt för en serie andra projekt i Rostock-området. Tonnenhof är alltså bara det första projektet i en serie. Vi kommer att inleda utvecklingen av det nästa projektet tillsammans med ODIN i början av januari 2002. Jag ser detta som ytterligare ett positivt resultat av vår strategi att skapa och utveckla bra relationer med våra kunder, säger Ingvar Lundström, NCC Germany. Ytterligare information: Olle Boback, chef NCC Germany, tel +49 3361 670 433 Ingvar Lundström, affärsområdeschef NCC Germany, tel +49 3361 670 455 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel +46 8 585 52346 eller +46 70 392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se NCC är ett av Norden ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC har en årlig omsättning på ca 40 Mdr SEK. Antalet anställda är ca 25 000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/22/20011122BIT00620/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/22/20011122BIT00620/bit0001.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.