NCC bygger vårdhem i Roskilde i Danmark för ca 130 MSEK

NCC bygger vårdhem i Roskilde i Danmark för ca 130 MSEK NCC Construction Danmark har fått i uppdrag av Roskilde kommun att bygga ett nytt vårdhem. Ordern är värd ca 130 MSEK (107 MDKK). Kontraktet inkluderas i orderingången för fjärde kvartalet 2003. Bygguppdraget, som är en totalentreprenad, omfattar 100 bostäder samt ett lokalcenter på 9 600 kvm. Vårdhemmet ska bland annat inrymma områdets hemvård, tandvård, ergo- och fysioterapi samt gemensamhetskök och kantin för alla boende. Projekteringen startar under de närmaste veckorna och byggarbetena inleds i februari 2004. Uppdraget ska vara slutfört i juli 2005. I genomsnitt kommer ca 80 personer att vara sysselsatta i byggprojektet, främst NCC-medarbetare. Vårdhemmet är ritat av arkitektfirman Mangor & Nagel Arkitektfirma. Ytterligare information: Jens Hansen, regionchef NCC Construction Danmark, tel +45 24 88 72 75 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 52346 eller 070 392 9500 Niels Møller, presskoordinator NCC Construction Danmark, tel +45 24 88 71 37 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/02/20031002BIT00610/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/02/20031002BIT00610/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 300 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.