NCC hyr ut nytt huvudkontor i Oslo till försäkringsbolaget If

NCC hyr ut nytt huvudkontor i Oslo till försäkringsbolaget If If Skadeförsäkring AB har tecknat ett hyresavtal på sammanlagt 13 500 kvm i NCC Norges påbörjade utvecklingsprojekt på Lysaker Torg i Oslo. Fastigheten kommer att inrymma Ifs norska huvudkontor och är inflyttningsklar hösten år 2002. I avtalet ingår även cirka 200 parkeringsplatser. I slutet av juni i år togs det första spadtaget för Lysaker Torg Nord, Oslo, den tredje och sista delen av NCC Norges fastighetsutvecklingsprojekt på Lysaker Torg. Totalt byggs två kontorsfastigheter varav den ena blir nytt huvudkontor åt norska If, som även har option på att hyra ytterligare yta i den andra kontorsfastigheten. - Hyresavtalet med If bekräftar vår ambition att utveckla attraktiva lokaler till kvalitetsmedvetna hyresgäster. Samtidigt visar det att NCC Norge stärker sin position som fastighetsutvecklare av huvudkontor till Norges ledande företag, säger Stein Haugbro, administrativ direktör för NCC Eiendom AS. För ytterligare information, vänligen kontakta: Stein Haugbro, administrativ direktör, NCC Eiendom AS, tel +47 22 98 69 55/950 26 210 Denna och tidigare pressreleaser finns även på www.ncc.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/23/20001023BIT00690/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/23/20001023BIT00690/bit0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.