NCC hyr ut till Eniro i Frösunda Front

NCC hyr ut till Eniro i Frösunda Front NCC Property Development har tecknat ett större hyresavtal med Eniro. Avtalet omfattar drygt 7 600 kvm kontorsyta i ett av de tre husen i NCCs projekt Frösunda Front. I och med detta kontrakt är Frösunda Front i stort sett fullt uthyrt. Frösunda Front, som NCC Property Development utvecklar och bygger, är beläget invid E4:an i Frösunda, Solna. Projektet omfattar totalt ca 18 000 kvm kontor samt parkering och restaurang. De tre kontorshusen är granne med det av NCC Property Development tidigare utvecklade Frösunda Port. Eniro, som är norra Europas ledande aktör inom vägledande media, flyttar in i Frösunda Front under våren 2004. De som får ny adress är Eniros cirka 400 medarbetare som tidigare suttit i Alvik, inklusive koncernledningen. Tidigare i höst har företagen Myresjöhus och Bea Systems tecknat hyreskontrakt i Frösunda Front. Andra hyresgäster är ScanCoin, Gartner, DakoCytomation, EDB, Lilly, Future Electronics, Consess samt restaurangen Bredbar. - NCCs vision med Frösunda Front är att det ska bli väl fungerande arbetsplatser i ett utmärkt skyltläge vid infarten till Stockholm. Intresset att etablera sig här är stort och det är mycket glädjande att projektet nu i och med hyresavtalet med Eniro i stort är fullt uthyrt. Endast 1 000 kvm återstår att hyra ut, säger Pierre Lundgren, kundansvarig på NCC Property Development. - Vi får tillgång till ett eget hus i Frösunda Front vilket gör att vi kan samla medarbetarna på ett annat sätt än tidigare. I Alvik har vi suttit i tre olika byggnader, så det här blir ett effektivare sätt att arbeta tillsammans, säger Boel Sundvall, informationsdirektör på Eniro. Ytterligare information: Pierre Lundgren, kundansvarig uthyrning NCC Property Development region Stockholm, tel 08 585 530 45 eller 070 229 62 82 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 523 46 eller 070 392 95 00 Boel Sundvall, informationsdirektör Eniro AB, tel 08 634 70 06 eller 070 560 60 18 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/19/20031219BIT20020/wkr0006.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 300 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.