NCC hyr ut till Symantec i Kista Science Tower

NCC hyr ut till Symantec i Kista Science Tower NCC Property Development hyr ut kontorslokaler i Kista Science Tower till Symantec. Nyligen har även tecknats hyresavtal med Real Infrastructure Technology AB (Realab). I och med dessa hyresavtal är Kista Science Tower uthyrt till knappt 30 procent. Företaget Symantec, som är verksamt inom området internetsäkerhet, hyr två plan i Kista Science Tower, det vill säga 1 450 kvm. De flyttar in med sitt nordiska huvudkontor under februari-mars 2004. Realab är ett kunskapsföretag som distribuerar produkter inom IT-infrastruktur för alla Microsoft-plattformar. Realab flyttar in i Kista Science Tower redan i januari. Intresset för Kista Science Tower har ökat under hösten. Följande hyresgäster har skrivit kontrakt och flyttat in i lokalerna: Handelsbanken, MentorGraphics, ZTE Wistron, Symsoft, Etac och Sprint. Dessutom har ett tiotal företag flyttat in i kontorshotellet i Kista Science Tower, Tower Office Suites. - Vi märker ett markant ökat intresse bland företag att hyra lokaler i Kista Science Tower. Allt fler företag vill till Kista - Sveriges främsta utvecklingsområde för forskning och utveckling inom en rad områden - och vi har moderna och flexibla lokaler att erbjuda, säger Erik Eken, chef för fastighetsutveckling på NCC Property Development. - Kista är ett av världens främsta IT- och telecomcenters och det passar Symantec verksamhet mycket bra att placera sig här. Vi kommer att sitta mitt i IT-pulsen med Sveriges modernaste kontor, galleria och nära till kommunikationer, så vi ser mycket fram emot att flytta hit, säger Leif Gyllenberg VD för Symantec i Sverige. Ytterligare information: Erik Eken, chef fastighetsutveckling NCC Property Development region Stockholm, tel 08 585 53018 eller 070 621 0724 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 52346 eller 070 392 9500 Leif Gyllenberg, VD Symantec Sweden, tel 08 457 3443 eller 070 628 3443 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT20080/wkr0006.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 300 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.