NCC och Alfred A Palmberg säljer fastighet i Finland

NCC och Alfred A Palmberg säljer fastighet i Finland för 218 miljoner kronor NCC Finland och Alfred A Palmberg har tecknat avtal med Tapio Insurance Companies om försäljning av Stella Terra i Esbo för 218 miljoner kronor, vilket ger en god utvecklingsvinst för NCC. Fastigheten färdigställs under vintern år 2001. Stella Terra är den fjärde delen som ingår i Stella Business Park i Leppävaara, Esbo i närheten av Helsingfors. Stella Business Park är en av de internationella företagsparker som är under uppförande i ett av Europas expansivaste områden för IT och telekom. Stella Terra har en area om 12 000 kvm med tillhörande parkeringshus om 290 platser. Fastigheten är fullt uthyrd huvudsakligen till tillväxtföretag inom IT, telekom och internettjänster. Stella Terra färdigställs under februari år 2001. Företagsparken Stella Business Park är uppförd tillsammans med Alfred A Palmberg Oy och omfattar fyra kontorsbyggnader med en area om 26 000 kvm samt två parkeringshus om totalt 740 platser. Stella Business Park kommer att husera cirka 45 företag med arbetsplatser för cirka 1 200 personer. - Det är ett led i vår strategi att erbjuda investerare utvecklingsprojekt på expanderande marknader i Norden, säger Magnus Mannesson, VD i NCC Fastigheter. Försäljningen kommer att ingår i NCC Fastigheters resultat för fjärde kvartalet inom området fastighetsutveckling. För ytterligare information vänligen kontakta: Magnus Mannesson VD NCC Fastigheter, tel 08-655 22 75 eller 070-512 18 90. Jorma Ahokas, NCC Finland, tel + 358 9 5075 431 Denna och tidigare pressreleaser finns även på www.ncc.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/13/20001013BIT00470/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/13/20001013BIT00470/bit0002.pdf