NCC säljer betongverksamhet i Norge för 73 MSEK

NCC säljer betongverksamhet i Norge för 73 MSEK NCC Roads har sålt fabriksbetongverksamheten i Norge till de norska företagen Unicon och NorBetong. Unicon köper en del av verksamheten för ca 60 MSEK (55, 25 MNOK) och NorBetong den andra delen för ca 13 MSEK (11,75 MNOK). Det totala försäljningspriset uppgår till ca 73 MSEK (67 MNOK). Försäljningen påverkar NCCs resultat marginellt för tredje kvartalet 2003. Verksamheten sysselsätter ca 40 personer och omsatte förra året ca 160 MSEK. Försäljningen av fabriksbetongverksamheten i Norge är ett led i NCC- koncernens strategi att renodla verksamheten. I juli i år sålde NCC Roads fabriksbetongverksamheten i Estland, Lettland, Polen och St Petersburg samt delar av verksamheten med fabriksbetong i Finland. I augusti i år sålde NCC sin andel i danska Betonelement. Ytterligare information: Greeg Nordqvist, chef Merger & acquisition NCC AB, tel 08 585 52059 eller 070 553 0426 Hans-Olof Karlsson, informationsdirektör NCC AB, tel 08 585 52279 eller 070 547 1250 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00120/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 300 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.