NCC säljer fastighet i Hamburg för 200 miljoner kronor

NCC säljer fastighet i Hamburg för 200 miljoner kronor NCC Fastigheter har tecknat avtal med Deutsche Grundbesitz- Investmentgesellschaft mbH om försäljning av fastigheten Kielerstrasse i Hamburg. Köpeskillingen uppgår till 200 miljoner kronor och ger köparen en direktavkastning på 6,5 procent. Försäljningen ger ingen nämnvärd resultateffekt. - Försäljningen är ett led i NCC Fastigheters strategi att avyttra färdigutvecklade fastigheter, säger Magnus Mannesson, VD i NCC Fastigheter. Kielerstrasse 143-147 ligger i västra Hamburg. Marken förvärvades i början av 1990-talet. Fastigheten, som färdigställdes 1998, har en uthyrbar area om 10 000 kvadratmeter och är i dag helt uthyrd. Bland hyresgästerna finns i dag Compaq och Etap-hotel, som ingår i den franska hotellkedjan Accor. Affären kommer att ingå i NCC Fastigheters resultat för andra kvartalet inom området förvaltningsfastigheter. För ytterligare information, vänligen kontakta: Magnus Mannesson, VD NCC Fastigheter, 08-655 22 75 eller 070-512 18 90. Denna och tidigare pressreleaser finns även på www.ncc.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/07/20000607BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/07/20000607BIT00180/bit0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.