NCC säljer fastighet i Oslo för ca 400 MSEK

NCC säljer fastighet i Oslo för ca 400 MSEK NCC Property Development har sålt fastigheten Helsfyr Panorama i Oslo till Pareto Private Equity för ca 400 MSEK (368,5 MNOK). Försäljningen ger en god utvecklingsvinst som påverkar NCCs resultat för fjärde kvartalet 2003. Den nybyggda fastigheten Helsfyr Panorama, som blev färdigställd i år, är ett 17 våningars kontorshus på totalt 21 500 kvm. Fastigheten ligger vid E6/ Strømsveien. Hyresgäster är NCC Construction, NCC Roads, NCC International, NCC Property Development samt Nexans Norway och Gresvig. NCC Property Development satsar i Oslo-området på utpräglade kommunikationscentra, såsom Lysaker, Oslo centrum och Helsfyr-Bryn. NCC har tidigare ombyggt och utvecklat FyrstikkByen i Helsfyr på 75 000 kvm. Ytterligare information: Stein Haugbro, chef NCC Property Development AS, tel +47 950 26 210 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 52346 eller 070 392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT20350/wkr0006.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 300 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.