NCC säljer fastighet i Ungern för 250 MSEK

NCC säljer fastighet i Ungern för 250 MSEK NCC Property Development har tecknat avtal med fastighetsfonden Polonia Property Fund om försäljning av kontorsprojektet Obuda Gate i Budapest, Ungern. Försäljningssumman är ca 250 MSEK och innebär en vinst på ca 35 MSEK, som kommer att påverka NCCs resultat för fjärde kvartalet 2003. Fastigheten omfattar 14 000 kontorsyta samt 250 parkeringsplatser och är belägen på norra delen av Buda-sidan i Budapest. Fastighetsprojektet färdigställdes av NCC i augusti 2001 och är uthyrt till 85 procent. Bland hyresgästerna finns bland andra Ford, L'Oréal, Unisys, Sony och Reckitt Benckiser. Köparen Polonia Property Fund förvaltas av AIB (Allied Irish Bank). Ytterligare information: Johan Lantz, affärscontroller NCC Property Development, tel 070 343 9568 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 52346 eller 070 392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/19/20031219BIT20110/wkr0006.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 300 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.