NCC säljer fastigheter i Budapest för ca 135 MSEK

NCC säljer fastigheter i Budapest för ca 135 MSEK NCC Property Development har tecknat avtal om försäljning av butiksprojekt i Budapest, Ungern. Köpare är den brittiska fondförvaltaren Pricoa, som ägs av försäkringsbolaget Prudential. Försäljningssumman är ca 135 MSEK och innebär en vinst på ca 15 MSEK, som kommer att påverka NCCs resultat för fjärde kvartalet 2003. Försäljningen gäller två butiksprojekt i Retail Park i Budapest. Det ena projektet, som är på 6 000 kvm, är fullt uthyrt till det engelska företaget Dixons, som bland annat äger Elgigantkedjan. Det andra, intilliggande projektet är på 8 000 kvm och är uthyrt till bland annat Diwex och Mega Toys. Ytterligare information: Johan Lantz, affärscontroller NCC Property Development, tel 070 343 9568 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 52346 eller 070 392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT20360/wkr0001.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 300 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.