NCC säljer fastigheter i Malmö och Stockholm för 106 MSEK

NCC säljer fastigheter i Malmö och Stockholm för 106 MSEK NCC Property Development AB har sålt fastigheter i Malmö och Stockholm till Fastighets AB Gerda respektive FastPartner AB för en total köpeskilling av 106 MSEK. Försäljningarna påverkar NCCs resultat marginellt för fjärde kvartalet 2003. Fastigheterna i Malmö är del av kvarteret Gyllenstjärna i centrala Malmö. De två butiks- och kontorshusen, som ligger i gågatuläge längs Skomakaregatan, har en yta på 1 303 kvm respektive 921 kvm. Fastighets AB Gerda tillträder i februari 2004. Beståndet i Stockholm består av industrifastigheter i norra Storstockholm, närmare bestämt i Järfälla, Upplands Väsby, Sigtuna, Täby och Stockholm. Tillträde är februari 2004. Ytterligare information: Joachim Hallengren, regionchef NCC Property Development region Malmö, tel 040 31 71 25 Ylva Sarby Westman, chef fastighetsutveckling NCC Property Development region Stockholm, tel 08 585 53035 eller 070 592 6026 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 52346 eller 070 392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT20410/wkr0006.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 300 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.