NCC säljer hotellprojekt i Linköping för 143 MSEK

NCC säljer hotellprojekt i Linköping för 143 MSEK NCC har tecknat avtal med norska City Finansiering A/S om försäljning av ett hotellprojekt i Linköping för 143 MSEK. Försäljningen ger en vinst om 12 MSEK, vilket påverkar koncernens resultat fjärde kvartalet 2001. Hotellprojektet på kvarteret Palmen är bra beläget vid Stångån i centrala Linköping. Hotellet, som ska drivas av Scandic Hotels, kommer att ha 220 rum samt restaurang och konferensavdelning. NCC Fastighetsutveckling ansvarar för förvaltning av fastigheten under sex år. Köpare är City Finansiering A/S, en norsk investor som sedan tidigare äger hotell i Sverige. Tillträde sker vid färdigställandet, som är planerat till maj 2002. Ytterligare information: Stephan Ekstedt, regionchef NCC Fastighetsutveckling, tel 031-771 53 33, 070-601 41 81 Carmen Barbero Unenge, försäljningschef NCC Fastighetsutveckling, tel 031-771 53 36, 070-539 98 44 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08-585 523 46 eller 070-392 95 00 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se NCC är ett av Norden ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC har en årlig omsättning på ca 40 miljarder SEK. Antalet anställda är ca 25 000. Affärsområdet NCC Property Developments affärsidé är att på tillvästmarknader i Norden och Östersjöområdet samt på ett fåtal utvalda marknader i Europa utveckla och erbjuda attraktiva kommersiella fastigheter till investerare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/09/20011108BIT01360/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/09/20011108BIT01360/bit0003.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.