NCC slutförhandlar om förvärv av polskt anläggningsföretag

NCC slutförhandlar om förvärv av polskt anläggningsföretag NCC har idag fått tillstånd av polska börsmyndigheter att förvärva upp till 75 % av aktierna i det polska anläggningsföretaget Hydrobudowa. Slutförhandling förs med huvudägaren NIF Jupiter och affären väntas bli klar under januari månad. Hydrobudowa är ett börsnoterat anläggningsföretag med tonvikt på marina anläggningar, broar och grundläggning. Företaget har en omsättning på ca 270 MSEK och har ca 600 anställda. 1998 beslöt NCC att Polen skulle bli en av koncernens hemmamarknader och samma år grundades NCC Polska, vars verksamhet i första hand är koncentrerad till de mest expansiva delarna av landet. Samtliga NCCs affärsområden är nu verksamma i Polen. Det definitiva genombrottet på den polska marknaden fick NCC i oktober förra året genom en order på 2,7 miljarder SEK för att bygga och driva A2- motorvägen som går mellan tyska gränsen och Warszawa. Arbete pågår nu för att mobilisera de resurser som behövs för detta stora projekt. Förvärvet av Hydrobudowa skall ses som ett led i detta arbete. För frågor, vänligen kontakta: Janusz Puzia, VD NCC Polska Sp.z.o.o tel. +48 22 62220 56 eller +48 601 80 72 33. Denna och tidigare pressreleaser finns även på www.ncc.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/11/20010111BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/11/20010111BIT00180/bit0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.