NCCs polska bolag Hydrobudowa bygger kontor och shoppingcenter i Gdansk för 137 MSEK NCCs polska bolag Hydrobudowa SA Gdansk har skrivit avtal med Manhattan SA i Gdansk om att bygga den andra etappen av Projekt Manhattan, som ska bli kontor och shoppingcenter. Ordern är värd ca 137 MSEK (61 MPLN). Uppdraget gäller byggarbeten och installationer för den kompletta byggnaden, undantaget ytor för kontor och affärer. I uppdraget ingår också markarbeten utomhus samt allmänna ytor. Detta är den andra etappen av Projekt Manhattan. Arbetena inleds omedelbart och ska vara färdiga i februari 2004. Hydrobudowa har även haft uppdraget att bygga den första etappen av projektet, vilket gällde parkeringsgarage och betongarbeten. - Mot bakgrund av vårt goda och nära samarbete under den första etappen har kunden nu valt ett partneringliknande samarbete baserat på öppna böcker. Genom att Hydrobudowa aktivt bidragit till att arrangera finansieringslösning för den andra etappen visar vi att vi sätter kunden och kundens behov i fokus, säger Wojciech Czajko, VD för Hydrobudowa SA Gdansk. Ytterligare information: Jan Tojkander, NCC Polska, tel +48 58 341 3211 eller +48 601 61 6227 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel +46 8 585 52346 eller +46 70 392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/25/20030425BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/25/20030425BIT00110/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 300 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.