Palladium - en scen för musik och dans

Palladium - en scen för musik och dans Musik i Skåne har tecknat ett hyresavtal med NCC Property Development gällande den anrika biografen Palladiums lokaler i kvarteret Gyllenstjärna i centrala Malmö. Detta möjliggör bevarandet av Palladium som kulturscen och ger Malmös och Skånes kulturliv en ny samlingsplats. - Hyresavtalet innebär att vi lyckats med vårt ursprungliga mål att i samarbete med en seriös och långsiktig hyresgäst bevara Palladium som en del av Malmös kulturliv, säger Arne Pier, regionchef NCC Property Development i Malmö. Fastigheten kommer att genomgå en varsam ombyggnad för att anpassas till den nya hyresgästens verksamhet. Interiörer och inredningar är i stort sett bevarade i ursprungsskick och kommer inte att förändras. Ombyggnaden är utformad av arkitekt Greger Dahlström på Fojab Arkitekter och omfattar bland annat en utökad och anpassad scen. Palladium är en del av kvarteret Gyllenstjärna som är ett av Malmös äldsta kvarter. NCC som förvärvades kvarteret 2000 har för avsikt att förnya kvarteret, samtidigt som de värdefulla delarna bevaras. Åhlénshuset utvecklas med nya kontor och på den obebyggda delen byggs bostäder. Visionen är att skapa en miljö som är attraktiv för både boende och kommersiell verksamhet samt bidra till vitaliseringen av Malmös centrum. Ytterligare information: Ulrika Lindmark, chef fastighetsutveckling NCC Property Development Malmö tel 040-317 422 NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC har en årlig omsättning på 46 Mdr SEK. Antalet anställda är 25 000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.