Nefab förvärvar bolag i Portugal samt öppnar representationskontor i Tjeckien och Indien Nefab har ingått avtal om förvärv av aktierna i förpackningsföretaget RA Produtos de Embalagem Lda i Portugal. RA är en av Portugals ledande leverantörer av kompletta förpackningslösningar till industrisektorn. Omsättningen uppgår till cirka 3 M €. Produkterna utgörs av ett brett sortiment inom förpackningsområdet, alltifrån transportförpackningar till innerförpackningsmaterial som stötdämpning och korrosionsskydd. "Förvärvet av RA är ett led i Nefabs strategi att bredda produkt- och serviceerbjudandet till marknaden", säger Nefabs VD Lars-Åke Rydh. "RA är sedan tidigare återförsäljare av Nefabs produkter på den portugisiska marknaden och förvärvet innebär att vi förstärker vår närvaro på marknaden." Förvärvet bedöms inte påverka Nefabs vinst per aktie under innevarande år. I början av april har Nefabs verksamhet också utökats genom etablering av representationskontor i såväl Tjeckien som Indien. I Tjeckien är Nefabs plan att bygga upp en försäljningsorganisation. I Indien genomförs en omfattande marknadsstudie för att utvärdera förutsättningarna för en långsiktig närvaro på marknaden. För ytterligare information, kontakta VD Lars-Åke Rydh, tel 070-592 45 70, e-mail lars-ake.rydh@nefab.se eller finans- och ekonomidirektör Anna Stålenbring, tel 070-814 23 44, e-mail anna.stalenbring@nefab.se Jönköping 2003-04-08 Lars-Åke Rydh VD och Koncernchef Fakta om Nefab Nefab levererar kompletta förpackningslösningar till internationella industrikoncerner, inom främst teleutrustnings- och fordonsindustrin. Nefab har egna bolag i Europa, Nord- och Sydamerika samt i Asien. Faktureringen uppgick under 2001 till cirka 1,1 miljard kr. Nefab-aktien är noterad på Stockholmsbörsen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/08/20030408BIT00690/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/08/20030408BIT00690/wkr0002.pdf