Nefab tecknar globalt avtal med Alcatel

Nefab tecknar globalt avtal med Alcatel Nefab har tecknat ett globalt samarbetsavtal med den franska tillverkaren av teleutrustning, Alcatel. Avtalet innebär att Nefab, som förstaledsleverantör, kommer att arbeta aktivt med att hjälpa Alcatel sänka sina logistikkostnader. Nefab kommer att förse Alcatel med kunskap inom förpackningsområdet och leverera kompletta förpackningslösningar. Alcatel är verksamma i 130 länder och är en av de ledande leverantörerna av teleutrustning i världen. Nefabs fakturering till Alcatel uppgick för år 2000 till cirka 50 Mkr. Avtalet innebär en möjlighet till väsentlig ökning av denna försäljningsvolym. "Avtalet med Alcatel förstärker vår position som global marknadsledare beträffande förpackningar till teleutrustningsindustrin", säger Lars-Åke Rydh, VD för Nefab. "Vår förmåga att leverera en komplett lösning på samtliga marknader där Alcatel har betydande verksamhet har varit avgörande för valet av Nefab som partner", fortsätter Rydh. För ytterligare information, kontakta VD Lars-Åke Rydh, tel 070-592 45 70, e-mail lars-ake.rydh@nefab.se eller finans- och ekonomidirektör Anna Stålenbring, tel 070-814 23 44, e-mail anna.stalenbring@nefab.se Jönköping 2001-01-22 Lars-Åke Rydh Verkställande Direktör Fakta om Nefab Nefab levererar kompletta förpackningslösningar till internationella industrikoncerner, inom främst teleutrustnings- och fordonsindustrin. Nefab har egna bolag i Europa, Nord- och Sydamerika samt i Asien. Faktureringen uppgår till cirka 1,1 miljard kr. Nefab-aktien är noterad på OM Stockholmsbörsen. Nefab AB (publ) Östra Storgatan 20 . P O Box 2184 . SE-550 02 Jönköping . Sweden Telephone +46(0)36-345050 . Telefax +46(0)36-150444 . Organization No. 556226-8143 Homepage: www.nefab.com . E-mail: info@nefab.se The registered office of the board of directors is in Ovanåker, Sweden ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/22/20010122BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/22/20010122BIT00280/bit0002.pdf