Kari Lotsberg och Torkel Segerstedt nya kandidater till NeoNets styrelse

Kari Lotsberg och Torkel Segerstedt nya kandidater till NeoNets styrelse Kari Lotsberg och Torkel Segerstedt kommer att nomineras som nya kandidater till styrelsen i NeoNet AB (publ). De kommer att tillsammans med de nuvarande styrelseledamöterna föreslås på ordinarie bolagsstämma den 7 maj. Kari Lotsberg har innehaft ledande befattningar inom de norska och svenska finansdepartementen och Sveriges Riksbank. Hon var statssekreterare inom svenska Finansdepartementet 1997-1999, med ansvar för internationella finansiella frågor. För närvarande är Kari Lotsberg verksam som konsult. Torkel Segerstedt har omfattande erfarenhet från kapitalförvaltning i ledande ställning, senast som chef svenska aktier på Handelsbanken och tidigare bland annat som portföljförvaltare inom Skandia Liv. - Jag är glad att kunna presentera två nya styrelsekandidater med gedigen erfarenhet inom den finansiella sektorn. NeoNet är inne i ett skede då finansmarknaden är i snabb förändring och en bred branschkompetens i styrelsen kommer att vara fortsatt viktigt, säger Staffan Persson, styrelseordförande i NeoNet. - NeoNets fokuserade affärsidé med samlad elektronisk handel på världens ledande börser till ett konkurrenskraftigt pris är mycket attraktivt för institutionella kapitalförvaltare, säger Torkel Segerstedt. - Jag ser fram emot möjligheten att få bidra till NeoNets utveckling. Speciellt intressant är den pågående integrationen av de internationella finansmarknaderna och tillhörande regelsystem. Den internationella utvecklingen är av avgörande betydelse för NeoNets tillväxtpotential, säger Kari Lotsberg. Övriga styrelseledamöter: Staffan Persson, Torvald Bohlin, Hans Karlsson, Thord Wilkne och Mats Sundström, föreslås för omval. Aktieägare som motsvarar 53,5% av röster och aktiekapital står bakom förslaget. För mer information kontakta: Torvald Bohlin VD och koncernchef NeoNet Tel. 08-454 15 39 torvald.bohlin@neonet.biz Staffan Persson Styrelseordförande, NeoNet Tel. 070-321 00 98 staffan.persson@itp-invest.se NeoNet erbjuder institutionella investerare och mäklarhus direkt elektronisk handel i aktier som representerar en tredjedel av det totala värdet av alla världens noterade aktier. Genom NeoNets börsnätverk och börsmedlemskap får kunderna ett effektivt verktyg för aktietransaktioner i realtid på de elva anslutna börserna. NeoNets kunder finns i tolv länder inklusive USA. NeoNet har 78 medarbetare med kontor i Stockholm, New York och London samt är noterat på Stockholmsbörsen (ticker NEO). NeoNet AB (publ), Box 7545, 103 93 Stockholm Tel: 08-454 15 00, Fax: 08-10 40 84 www.neonet.biz ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/27/20030326BIT01340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/27/20030326BIT01340/wkr0002.pdf