London Stock Exchange och NeoNet i samarbete

London Stock Exchange och NeoNet i samarbete Londonbörsen och NeoNet meddelade idag att de två organisationerna slutit ett avtal för att gemensamt marknadsföra NeoNets elektroniska aktiehandelstjänst för nordiska institutionella investerare och mäklarhus. NeoNets handelstjänst möjliggör direkthandel i aktier på Londonbörsen och andra ledande börser. Londonbörsens nyligen öppnade nordiska kontor har tagit detta initiativ för att underlätta handelsmöjligheterna för nordiska aktörer. Detta är det första steget i en pågående satsning för att göra det lika enkelt för nordiska investerare att handla aktier på Londonbörsen som på de nordiska börserna. NeoNet är medlem på Londonbörsen sedan 2000. - Med lösningar som NeoNets kan vi göra det ännu lättare för nordiska investerare att handla nordiska och övriga aktier i London, säger Marcus Hamberg, Londonbörsens nordenchef. Detta är ett steg i vår ambition att erbjuda nordiska företag fördelarna av en notering på Londonbörsen och samtidigt kunna tillgodose lokala investerares krav på direkt handelsåtkomst. - Londonbörsen erbjuder stora möjligheter för nordiska investerare, säger Tony Svensson, NeoNets försäljningsdirektör. Vi är glada att kunna samarbeta med Londonbörsen och underlätta deras arbete i Norden genom att använda vår handelstjänst och nätverk. Om Londonbörsen Londonbörsen öppnade sitt nordiska kontor i Stockholm 1 oktober 2002 efter att undersökningar visat att det fanns ett behov från nordiska företag. Syftet är att attrahera nordiska företag till Londonbörsen. Detta ska inte förväxlas med det nyligen annonserade samarbetet, EDX London, med OM AB. 15 nordiska företag är noterade och handlade på Londonbörsen (se www.londonstockexchange.com/nordic). London erbjuder Nordiska företag tillgång till världens största kapitalbas vilket ger dem en tydlig internationell profil och en stabil regulatorisk miljö. Om NeoNet NeoNet erbjuder institutionella investerare och mäklarhus direkt elektronisk handel i aktier som representerar en tredjedel av det totala värdet av alla världens noterade aktier. Genom NeoNets börsnätverk och börsmedlemskap får kunderna ett effektivt verktyg för aktietransaktioner i realtid på de elva anslutna börserna. NeoNets kunder finns i tolv länder inklusive USA. NeoNet har 81 medarbetare med kontor i Stockholm, New York och London samt är noterat på Stockholmsbörsen (ticker NEO). Se även www.neonet.biz För mer information kontakta: Magnus Karlsson Ian Campbell Communications, NeoNet Press Office, London Stock Exchange, London Tel. 08-454 15 46 +44 20 7797 1222 magnus.karlsson@neonet.biz icampbell@londonstockexchange.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20030512BIT00690/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20030512BIT00690/wkr0002.pdf