NeoNet erbjuder global tillgänglighet genom avtal med Radianz

NeoNet erbjuder global tillgänglighet genom avtal med Radianz NeoNet och Radianz har tecknat avtal som innebär att kunder nu kan välja att ansluta sig till NeoNet via RadianzNets globala kommunikationsnät för finansiella tjänster. När NeoNet nu finns på RadianzNet kan nästan 10 000 kontor hos finansiella aktörer globalt erbjudas en koppling till NeoNet för handel på de ledande aktiebörserna. Genom avtalet kan kunder i Europa och USA som kommunicerar via FIX (Financial Infomation eXchange) protokollet koppla sig till NeoNet via det finansiella extranätet RadianzNet. Fördelen med RadianzNet är att institutionella investerare och mäklarfirmor som redan finns på nätverket snabbt kan börja handla med NeoNet och inte behöver etablera en ny förbindelse. - Genom att använda Radianz kommer vi att utöka anslutningsmöjligheterna för våra kunder genom att utnyttja de befintliga kopplingarna som finns till tusentals aktörer inom den globala finansiella sektorn, säger Pia Hofstedt IT-chef på NeoNet. NeoNet erbjuder aktiehandel på New York-, Nasdaq-, Amex-, London-, Frankfurt-, Paris-, Amsterdam-, Bryssel-, Milano-, Stockholms-, Helsingfors-, Köpenhamns- och Oslobörsen. - Radianz och NeoNet erbjuder tillsammans en lösning baserad på de två ledande teknikstandarderna FIX och IP. Privata IP nät som det som Radianz erbjuder ökar i popularitet eftersom de jämfört med Internet kan erbjuda en intressant målgrupp och löser frågor kring kvalitet, säkerhet och spårbarhet. FIX är snabbt på väg att bli en de facto standard för att utbyta finansiell information från handel till avveckling och ger möjlighet till ökad effektivitet genom automatiserade processer, säger Michael Haney, Senior Analyst på Bostonbaserade konsult- och analysföretaget Celent. Om Radianz Radianz (www.radianz.com) är ett oberoende företag med världens största IP-baserade nätverk för den globala finansbranschen. Företaget använder RadianzNet, sitt globala finansiella extranät, för att erbjuda högkvalitativ IP-konnektivitet och tjänster skapade för att möta efterfrågan från professionella aktörer i finansbranschen. Radianz bildades av Reuters (RTR.L) coh Equant (NYSE: ENT) (Euronext Paris: EQT) i juni 2000. För mer information kontakta: Magnus Karlsson Communications, NeoNet 08-454 15 46 magnus.karlsson@neonet.biz NeoNet erbjuder institutionella investerare och mäklarhus direkt elektronisk handel i aktier på världens ledande börser. Genom NeoNets börsnätverk och börsmedlemskap får kunderna ett effektivt verktyg för aktietransaktioner i realtid på de anslutna börserna. Handel och exekveringstjänster erbjuds även via NeoNets internationella mäklarbord. NeoNets kunder finns i 14 länder inklusive USA. NeoNet har kontor i Stockholm, New York, London och Frankfurt samt är noterat på Stockholmsbörsen (ticker NEO). NeoNet AB (publ), Box 7545, 103 93 Stockholm Tel: 08-454 15 00, Fax: 08-10 40 84 www.neonet.biz ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT01080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT01080/wkr0002.pdf