Torkel Segerstedt utsedd till tillförordnad VD för NeoNet

Torkel Segerstedt utsedd till tillförordnad VD för NeoNet Som tillförordnad verkställande direktör för NeoNet har utsetts Torkel Segerstedt, som tillträder tjänsten omedelbart. Torkel Segerstedt ingår sedan maj 2003 i styrelsen för NeoNet. Han har tidigare varit verksam som chef för svenska aktier på Svenska Handelsbanken. Segerstedt är 41 år och har en examen i industriell ekonomi från Linköpings Tekniska Högskola. Hittillsvarande VD Torvald Bohlin avgår på egen begäran efter att bland annat ha genomfört börsnoteringen av NeoNet och framgångsrikt etablerat bolaget som en internationell aktör. Bohlin kommer inom ramen för sitt fortsatta styrelsearbete i NeoNet att genomföra särskilda uppdrag, främst det fortsatta integrationsarbetet i samband NeoNets förvärv av amerikanska Lexit. För mer information kontakta: Staffan Persson Styrelsens ordförande Tel. 070-321 00 98 NeoNet erbjuder institutionella investerare och mäklarhus direkt elektronisk handel i aktier på världens ledande börser. Genom NeoNets börsnätverk och börsmedlemskap får kunderna ett effektivt verktyg för aktietransaktioner i realtid på de anslutna börserna. Handel och exekveringstjänster erbjuds även via NeoNets internationella mäklarbord. NeoNets kunder finns i 14 länder inklusive USA. NeoNet har kontor i Stockholm, New York, London och Frankfurt samt är noterat på Stockholmsbörsen (ticker NEO). NeoNet AB (publ), Box 7545, 103 93 Stockholm Tel: 08-454 15 00, Fax: 08-10 40 84 www.neonet.biz ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/07/20031007BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/07/20031007BIT00060/wkr0002.pdf