Net Trading Group satte nytt omsättningsrekord i maj

NTG satte nytt omsättningsrekord i maj med en omsättning på 8 636 000 SEK (jämfört med 1 753 000 SEK samma period föregående år). NTG har efter årets fem första månader omsatt mer än hela 2017 års omsättning.

Framöver kommer NTG bara rapportera försäljningssiffror vid kvartalsredogörelser samt vid halv- och helårsrapporter.

VD Morten Hansson kommenterar

- Jag är väldigt nöjd med den starka tillväxten som vi fortsatt upplever för NTG och vårt konkurrenskraftiga erbjudande. Finland har levererat bättre än prognosticerat samtidigt som försäljningen i Norge ökat mer än förväntat.

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som Net Trading Group NTG AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EUs marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 juni 2018.

NTG har etablerat en e-handelsplattform för försäljning av FMCG (Fast Moving Consumer Goods) såsom konfektyr, godis, läsk, snacks, vitaminer, hälsokost, djurgodis och andra närrelaterade produkter. NTG har startat upp ytterligare en verksamhet på Åland, Finland, där NTGs produkter är attraktiva. NTGs målsättning är att bli den primära e-handelsplattformen för FMCG till den nordiska marknaden. NTG är verksamt i Sverige, Norge och Finland under MaxGodis.se och Maxikarkki.fi