Net Trading Groups VD informerar om årets starka inledning

VD Morten Hansson kommenterar

-   Året har börjat starkt med januari som kraftigt slog vår försäljningsbudget. Jämfört med januari 2017 ökade omsättningen i januari 2018 med 220 %. Med tanke på den starka inledningen av året och att tillväxten håller i sig så bekräftar vi återigen omsättningsmålet på 70 MSEK för 2018. NTG kommer också gradvis, med start den 1 mars fram till 1 juni, att gå över till Orvelin Group som leverantör. Övergången till Orvelin Group ger NTG betydligt förbättrade inköpsvillkor och marginaler som kommer att visas under 2018.

NTG har etablerat en e-handelsplattform för försäljning av FMCG (Fast Moving Consumer Goods) såsom konfektyr, godis, läsk, snacks, vitaminer, hälsokost, djurgodis och andra närrelaterade produkter. NTG har startat upp ytterligare en verksamhet på Åland, Finland, där NTGs produkter är attraktiva. NTGs målsättning är att bli den primära e-handelsplattformen för FMCG till den nordiska marknaden. NTG är verksamt i Sverige, Norge och Finland under MaxGodis.se och Maxikarkki.fi